Co bych ráda věděla před zařizováním kuchyně

13.12.2017

Když jsem se pustila do renovace kuchyně, věděla jsem, že to bude náročné. Je potřeba vybrat dřez, pracovní linky, spotřebiče, skříňky a všechno zkombinovat. Stačí trocha šikovnosti, správné inspirace a výsledek si jistě zamilujete stejně jako svou novou kuchyň.

Bylo to poprvé, co jsem si všechno mohla zařídit podle sebe, takže jsem byla ráda, ale zároveň jsem cítila velkou zodpovědnost za své rozhodnutí. Věděla jsem, že když něco zkazím, budu si za moci jenom sama. Dnes už je všechno hotové a já jsem se rozhodla podělit se s vámi o několik informací, za které bych byla vděčná na začátku celého procesu. 

Správný dřez je základ

Jistě si hodně z vás řekne, že dřez přeci není důležitý a jedná se jen o jakousi nutnost. Nemusí být dokonalý a stačí, když je na svém místě. Jenže to nemusí být tak úplně pravda. Popravdě jsem na dřez při plánování hodně zapomínala a na výsledku je to znát. Na první pohled si všimnete, že by mohl být větší a klidně i lépe umístěn. Já jsem ho však zařazovala snad až jako jednu z posledních věcí a příliš jsem tomu nevěnovala pozornost. Teď mě to trochu mrzí, ale zase si říkám, že moje zkušenost by mohla někomu pomoci.

Řešení na míru se vyplatí

Já jsem se do celého procesu pustila sama, ale asi v polovině přišla těžká chvíle, kdy jsem měla pocit, že na to nestačím. Jednotlivé komponenty podle mých představ k sobě nepasovaly a výsledek ani zdaleka nebyl takový, jaký jsem si představovala. Obrátila jsem se pro pomoc na návrhářku kuchyní od jedné firmy, která se specializuje na řešení na míru. Vytrhla mi doslova trn z paty a poradila několik vychytávek, které se mi velmi hodily. S její pomocí jsem svoje představy dotáhla do konce a vytvořila podle svého přání.

Pracovního prostoru není nikdy dost

Další cennou radou je fakt, že čím více pracovního prostoru máte, tím bude výkon činností v kuchyni jednodušší a efektivnější. Samozřejmě nemusíte mít obrovskou pracovní desku, ostrůvek uprostřed a ještě velký barový pult. Vystačit se dá i s menším prostorem, ale hodně záleží na tom, jaké máte představy. V mém případě byl docela limitující prostor vyhrazený pro kuchyni, což bývá hlavním problémem, proč se lidé musí spokojit s menší kuchyní. Rada tedy spočívá v tom, že jakmile máte hodně místa, snažte se ho co nejlépe využít a chvilku si lámejte hlavu s tím, jak vytvořit nejlepší řešení.

Na co nezapomenout

Na závěr si to pojďme zrekapitulovat, jaké kroky je dobré provést předtím, než se u vás v kuchyni začne bourat a předělávat. Když se to správně naplánuje, výsledek může být fantastický, jako mě to překvapilo v tomto článku.

Udělejte si plánek

Změřte si rozměry místnosti a snažte si udělat podrobný plánek vaší představy. Já měla poměrně konkrétní sny a jenom jsem se snažila napasovat je do prostorových dispozicí našeho bytu. Někdy to může být obráceně, že se snažíme vymyslet řešení podle toho, kolik máte místa. Pro malé prostory může být inspirující řešení, jaké vymyslely v tomto případě.

Nechte si poradit od odborníků

Jakmile se dostanete do úzkých, není prohrou říct si o pomoc. Já jsem dlouho bojovala s pocitem, že to přeci zvládnu sama a že je pod mou úroveň ptát na takové banality jako je uspořádání skříněk. Když jsem překonala svůj vnitřní boj, byla jsem velmi ráda za své rozhodnutí a dnes bych rozhodně neváhala tak dlouho. Možná bych si i nechala vytvořit návrh hned na začátku a postupně bych ladila nedostatky podle svých představ.

Inspirace je všude okolo vás

Vydejte se do obchodů, kde mají vystavené celé kuchyňské sestavy a vyberte si to, co se vám líbí. Já jsem se hodně poohlížela na internetu, ale přeci jenom osobní prohlídka kuchyně a všech jejích komponent je klíčová pro vytvoření naprosto jasná představy, co tedy chcete. V mém případě se bude jednat o investici na několik desítek let. 

Ivana Novotná
Všechna práva vyhrazena 2017
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky