Proč se mi líbí keramické dřezy a uvažuji o nich?

13.12.2017

Praktické keramické dřezy jsou na první pohled pěkné a zároveň skvěle plní svoji funkci. Po dokončení rekonstrukce kuchyně si tak kladu otázku, jestli nevyměnit současné řešení právě za keramickou variantu.

Působí krásně do interiéru

Když jsem se poprvé podívala na dřez vyrobený z keramiky, byla jsem překvapená, jak je to vůbec možné. Vypadal velmi stylově a podle všeho si zároveň zachovává výbornou odolnost, tuhost a stálobarevnost. Dá se vybrat z různých barevných variant. Kdybych já sama neměla ve své kuchyni spotřebiče laděné do nerezové stříbrné úpravy, rozhodně bych zvolila právě některý z keramických dřezů, který bych sladila s pracovní linkou, kachličkami a dalším vybavením. Při procházení obrázků pro inspiraci se mi výborně hodil například do romantiky laděných interiéru v provensálském, venkovském a skandinávském stylu. Krásný interiér může být i překvapivě velký, jak toho dosáhli v tomto článku.

Jsou odolné

Četla jsem, že se keramické dřezy vypalují o velmi vysokých teplotách, což následně zajišťuje jejich velkou odolnost. Fascinuje mě samotná myšlenka, že v podstatě přírodní materiál, jakým je keramika, dokáže vytvořit něco tak pevného, funkčního a s dlouhou životností. Je to krásný kousek v kuchyni dokonale plnící svůj účel a každá hospodyňka si ho určitě oblíbí. Já to mám také v plánu, až si ho při příští úpravě kuchyně budu pořizovat.

Dají se vyčistit a zachovají si svůj vzhled

Odolnost keramiky je fascinující, takže tento dřez bez problémů vyčistíte a dostanete nádherný vzhled, jako kdyby byl nový. To jistě udělá radost každé pořádné hospodyňce, která má ráda nablýskanou kuchyni. Já osobně se teď zatím dívám na lesk vyčištěného nerezového materiálu, ale určitě si dokáže představit i situaci, kdy bych si hrdě prohlížela krásně čistý dřez z keramiky.

I když jak tak přemýšlím, říkám si, že bílá varianta možná nemusí být úplně praktická. Nádherně vyčištěná vypadá skvěle, ale stačí trocha nečistot

Rozhodnu se pro ně při další úpravě kuchyně?

Takže vyvstává otázka, jestli si budu tento dřez pořizovat při další úpravě kuchyně. Ano, chtěla bych. Kdy to ale bude, to vůbec netuším. Rozhodně na to nespěchám a aktuálně jsem se vším spokojená, protože mi to pěkně ladí a pasuje. Jenom pro případ, že bych někdy dostala příležitost zařizovat další kuchyň, zkusila bych právě některou kombinaci s keramickým dřezem. Může se výborně hodit do hnědých odstínů, k světlým barvám a podobně. Opět hodně záleží na konkrétním zařízení a na tom, co si majitel přeje.

Co je pro mě v kuchyni vždy nejdůležitější?

Není to jeden kus nábytku či vybavení, ale jde o celek, který musí ladit dohromady. Všechny komponenty musí dokonale zapadat a sloužit k maximální funkčnosti. Nikde by neměly být přečnívající rohy, nepasující skříně, nebo špatně umístěný spotřebič. Pozor je potřeba dávat i na správnou elektroinstalaci, protože třeba v tomto článku se jednalo o zdroj potíží nutně vedoucích k rekonstrukci. Tohle patří mezi nejdůležitější věci, kterých si u kuchyně všímám. Dále hraje roli uspořádání drobných věcí, jako jsou nejrůznější pomůcky a nádobí. Když je ve věcech chaos, práce trvá déle, protože hodně času strávím hledáním jednotlivých potřeb. Právě proto najdete v mé kuchyni ucelený systém přehledně srovnaných věcí, které mi nikdo nesmí přerovnat. Rodina se mi dokonce posmívá, protože říkají, že si všimnu každého jinak umístěného příboru a skleničky. No něco pravdy na tom asi bude, ale koneckonců jde přeci jenom o moje království. 

Ivana Novotná
Všechna práva vyhrazena 2017
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky